Tuesday, February 15, 2011

sepi + sepi + sepi = go!

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..

salam w.r.t...

sedey gak tgok blog aku ni..da lame sgt xberedit..sori la bro, kekangan masa y mengekang (ye ke! lagi2 alasan!)..2la..blog ni da makin parah n serius habaq mai..duk tajuk y sama lagi..
ade gak shbt aku tegur, nape blog 2 xder y baru weh, ko ni...hangat2 tahi ayam tulla..b4 dis katanya nak menulis..cubalah tunjuk bakat 2..



aku pikir balik, ada ker bakat 2..confuse pun ada gak..kuikuikui..xpe22, eden cubo laie..kot2 ada idea y datang mencurah2 ke ladang gandum, jadila coco crunch...haishh (",)

SELAMAT MENYAMBUT MAULIDUR RASUL aku titipkan buat muslimin dan muslimat walau di mana kalian berada..bersama2 kita menghayati dan memperingati perjuangan nabi kita dalam menegakkan ISLAM sehingga mencapai kegemilangannya suatu ketika dulu..




sebagai khalifah di muka bumi ALLAH S.W.T, menjadi tanggungjawab kita untuk menyambung perjuangan baginda dalam menegakkan daulah islamiah dan meletakkan diri kita dalam mata rantai perjuangan..kembalilah kita kepada sejarah perjuangan baginda dan jadilah sejarah tersebut sebagai pembakar semangat dalam mengharungi cabaran dan ujian dalam era dunia yang penuh dengan godaan dan fitnah..masya ALLAH...

dalam 40 hadith akhir zaman, baginda berpesan kepada umatnya, di mana taqwa dan perpaduan asas keselamatan di akhir zaman....

Daripada Abi Nijih 'Irbadh bin Sariyah r.a. berkata, "Telah menasihati kami oleh Rasulullah saw. akan satu nasihat yang menggetarkan hati kami dan menitiskan air mata kami ketika mendengarnya, lalu kami berkata, Ya Rasulullah! Seolah-olah ini adalah nasihat yang terakhir sekali maka berilah pesanan kepada kami." Lalu baginda pun bersabda, "Aku berwasiat akan kamu supaya sentiasa bertakwa kepada Allah dan mendengar serta taat (kepada pemimpin) sekalipun yang meminpin kamu itu hanya seorang hamba. Sesungguhnya sesiapa yang panjang umurnya daripada kamu pasti ia akan melihat perselisihan yang banyak. Maka hendaklah kamu berpegang teguh dengan sunnahku dan sunnah para khulafa Ar Rasyidin Al Mahdiyin (Khalifah-khalifah yang mengetahui kebenaran dan mendapat pimpinan ke jalan yang benar) dan gigitlah sunah-sunah itu dengan gigi geraham dan jauhilah perkara-perkara yang baru (bid'ah) yang diada-adakan, kerana sesungguhnya tiap-tiap bid'ah itu adalah sesat."

(H.R. Abu Daud dan Tirmizi)


inti pati hadis tersebut boleh kita hayati dan fahami seterusnya jadikan panduana dan bekalan dalam kehidupan di dunia yang penuh mencabar hari ini, setiap saat, setiap ketika ada sahaja masalah2 sosial berlaku dalam masyarakat, bahkan semakin meningkat dari sehari ke sehari..astaghfirullahal'azim..ape berlaku dengan manusia zaman sekarang ni ? mengapa tidak jadikan AL-QURAN DAN AS-SUNNAH sebagai panduan hidup?? mengapa AGAMA ISLAM diperlekehkan ?? YA ALLAH, kembalikanlah mereka ke jalan kebenaran, teguhkanlah iman kami, jauhkanlah kami dari fitnah dunia...AMEN YA RABBAL 'ALAMIN








wassalam....


2 comments:

  1. Ar Rayah World News

    Mungkinkah Mesir Pembentukan Pertama, Kekhalifahan Kedua

    http://ibnuyassir.blogspot.com/

    ReplyDelete